Nieuws Vier scenario's voor sms-tool Enterprise Messaging
In de volgende scenario's kan Enterprise Messaging uw communicatie efficiënt afhandelen:
1. Afspraakherinneringen
Het afsprakensysteem van een ziekenhuis, groepspraktijk of garage stuurt automatisch via sms een dag tevoren een herinnering naar de klant met het tijdstip en andere nuttige gegevens voor de afspraak. Omdat sms-berichten veel meer gelezen worden dan e-mails, heeft de herinnering via Enterprise Messaging een maximale impact. Zo vermindert het bedrijf eenvoudig het aantal no-shows en kan het een afspraak die de klant vergeten was nog tijdig verzetten.
2. Waarschuwingen en rapportages
De aanwezigheidsregistratie van een school is gekoppeld aan Enterprise Messaging, zodat de ouders automatisch een sms-bericht krijgen wanneer hun kind niet aanwezig is op school. Het personeel van de school hoeft daardoor zelf geen tijd meer te steken in het contacteren van de ouders en kan zo efficiënter werken.
3. Eenvoudige enquêtes
Een garage kan dankzij Enterprise Messaging bij zijn klanten eenvoudig een korte tevredenheidsenquête uitvoeren. Een dag na een onderhoudsafspraak krijgen alle klanten een sms met de vraag om een score terug te sturen waarin ze hun tevredenheid over de dienstverlening uiten. De garage kan zelfs een interactieve webpagina creëren en de link via sms naar zijn klanten sturen. Het resultaat van de enquête is nadien in het webportaal te bekijken.
4. Tweefactorauthenticatie
Een bank beveiligt zijn website voor online bankieren met tweefactor-authenticatie. Elke keer een klant op de website inlogt, krijgt hij de vraag om een code in te typen die het authenticatiesysteem achter de website via Enterprise Messaging naar zijn gsm stuurt.
Wil u ook de voordelen van Enterprise Messaging voor uw bedrijf kennen? Neem dan contact op met uw accountmanager.